Řešení nabízí možnost záznamu komunikace. Nahrávání všech hovorů je standardní součástí využívanou zejména z důvodu zákonné regulace, reklamačního řízení, řešení sporů a podobně. V souladu se zadáním služba obsahuje funkcionalitu příposlechu. Aktuálně nahrávané hovory je možné průběžně přehrávat pro účely real-time náslechu.
Systém pro záznam komunikace v Algocloudu ve standardu podporuje dlouhodobou archivaci. Délku uchování záznamů komunikace operátorů kontaktního centra a klientů je možné flexibilně definovat dle požadavků Zákazníka. Uchovat nahrávky lze v rámci Algocloudu, případně na datovém úložišti Zákazníka.
Přístup k nahrávaným hovorům je realizován přes webový prohlížeč. Pro každého uživatele je nastaven vlastní účet s definicí přístupových oprávnění k nahraným hovorům a aplikacím. Přehrávání hlasu je realizováno zvukovou kartou PC uživatele.