Telefonní ústředna je historicky vzniklý název telekomunikačního zařízení. Posláním telefonní ústředny bylo a je i nyní spojovat telefonní hovory. V současné době naše technické řešení telefonní ústředny umožňuje spojovat kromě telefonních hovorů další typy spojení pro multimediální komunikaci jako:
Telefonní virtuální ústředna má dva významy: První varianta je technického řešení telefonní ústředny (komunikačního systému), která využívá jen počítačový server pro komutaci spojení a řízení procesů. Algoritmy řízení jsou realizovány jen softwarově. Využití takto orientovaných virtuálních systémů je kapacitně omezené, protože veškeré rutinné procesy jsou obsluhovány z jednoho serveru.
Druhé použití virtuální ústředny. Pro Cloudová řešení, kde veškeré komunikační služby uživateli poskytuje provozovatel Cloudu (Datové centrum). U uživatele jsou nainstalovány jen telefony a další komunikační terminály, které jsou datově spojeny s Cloudem provozovatele. Zde v Cloudu je umístěna vlastní komunikační technologie. V tomto případě uživatel má u sebe jen telefony a další terminály bez komunikační technologie. Tím se uživateli snížily náklady na klimatizované servrovny a servisní podporu na místě. A to je právě naše řešení call centra v podobě AlgoCC.
Neboli PBX ústředna a jde označení telekomunikačního systému podle jeho použití. Je provozována v rámci privátního subjektu (firma, společnost, organizace) a obsluhuje jen uživatele, kteří do tohoto privátního subjektu patří. Je to zařízení, které sjednocuje výstupní body všech firemních telefonů a terminálů do veřejné komunikační sítě.
VoIP ústředna je komunikační technologie, která umožňuje připojení IP telefonů. IP telefon je moderní řešení telefonů a uživatelských terminálů, kde hovor a případně data jsou zakódovány pomocí protokolu SIP nebo H.323 do datové digitální formy a jsou přenášeny po počítačové síti LAN (Local Area Network) případně WAN (Wide Area Network) společně s daty Počítačů (PC).